dc.contributor.advisor |
Coutinho, Waniel Aparecido Felix |
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dc.contributor.author |
Borre Junior, Jair |
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dc.date.accessioned |
2023-01-20T18:53:23Z |
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dc.date.available |
2023-01-20T18:53:23Z |
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dc.date.issued |
2020 |
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dc.identifier.uri |
http://104.207.146.252:8080/xmlui/handle/123456789/442 |
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dc.description.resumo |
With the growth of cities and the high production rate of the other sectors in the
city of Sinop, today there is fatigue in some of the city's streets due to its high demand and its
high traffic flow. With this, Bruno Martini Avenue was analyzed and subdivided into three
stretches with an extension of 300 meters each, where 16 piles were rented per stretch, and with
this analysis of its pathologies and degradation indexes was carried out and also in what is its
degree of depreciation, through the IGG study, which analyzes the quantity of each pathology
on the pavement. And with the analysis, a different result was obtained between the three
stretches, with stretch 1 having a higher rate of degradation than stretches 2 and 3, being in the
very poor parameter and the rest being as regular. And with these results it can be evaluated
that with some interference or replacement of the upper bituminous layer they can reach their
design life, without having major maintenance costs. |
En |
dc.subject |
Pavimentos asfálticos |
en_US |
dc.subject |
degradação |
en_US |
dc.subject |
patologias |
en_US |
dc.subject |
analise |
en_US |
dc.title |
Análise da degradação de pavimento asfáltico em via urbana na cidade de Sinop-MT |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstract |
Com o crescimento das cidades e o alto índice de produção dos demais setores na
cidade de Sinop, hoje se tem em algumas vias da cidade uma fadiga devido a sua grande
solicitação e seu alto fluxo de trafego. Com isso foi analisado a avenida Bruno Martini e nela
subdividida em três trechos com extensão de 300 metros cada, onde se foi locado 16 estacas
por trecho, e com isso realizado analises de suas patologias e índices de degradação e também
em qual está seu grau de depreciação, através do estudo de IGG, que nele analisa a quantidade
de cada patologia existente no pavimento. E com a análise, se obteve resultado distinto entre os
três trechos sendo que o trecho 1 obteve um maior índice de degradação que os trechos 2 e 3,
estando ele no parâmetro de péssimo e os demais estando como regular. E com esses resultados
se pode avaliar que com alguma interferência ou substituição da camada betuminosa superior
os mesmos podem alcançar sua vida útil de projeto, sem ter grandes custos de manutenção. |
en_US |