dc.contributor.advisor |
Regauer, Cleoni |
|
dc.contributor.author |
Schulz, Jhonatas Helicon |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-09T20:23:49Z |
|
dc.date.available |
2022-05-09T20:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://104.207.146.252:8080/xmlui/handle/123456789/562 |
|
dc.description.resumo |
It is evident that academics present in an institution such as college and universities have
demonstrated developments in pathologies that harm their own mental health due to the
accumulated stress during their college, an overload of emotions arising from the
psychological pressure they face during their academic life. The general objective of this
work is to demonstrate that it is possible to develop psychological pathologies by being
exposed to psychological stress and pricing in the academic environment. In this way, also
bringing to work ways of prevention and a closer look at individuals who become black in
colleges and universities, as well as valuing the individual psychological of the academic, in
the midst of the barriers they faced until they graduated as professionals in the field of
psychology or among other areas. The methodology used for this work will be a field and
quantitative research in which the objective is to collect information about psychological
pressure in psychology students, as there is a tiny amount of information that basically does
not aggregate the reasons and factors that influence certain pathologies and physical and
mental illnesses in academics. It will be based on interviews, a research questionnaire and it
will be an assessment scale including small tests. The results expressed a high amount of
individuals in which they suffer some specific type of mental suffering in the proportion
indicated by the SRQ-20 test, however the levels of anxiety and depression remained in a
proportion corresponding to a rate of 60% of the participants fit in the moderate level of
anxiety, in turn, 80% of the 72 participants fit the severe level of depression which highlights
a concern with academics and their mental health. |
en |
dc.subject |
Patologias |
en_US |
dc.subject |
Psicologia |
en_US |
dc.subject |
Pressão Psicológica |
en_US |
dc.title |
Os Impactos da pressão psicológica em acadêmicos de psicologia |
en_US |
dc.type |
Working Paper |
en_US |
dc.description.abstract |
Evidencia-se que os acadêmicos matriculados em uma instituição de ensino superior têm
demonstrado desenvolvimento de patologias que prejudicam a própria saúde mental devido ao
estresse acumulado durante o curso. Uma sobrecarga de emoções provenientes da pressão
psicológica que enfrentam durante a vida acadêmica. O objetivo geral deste trabalho é
demonstrar a possibilidade de se desenvolver patologias psicológicas ao se expor aos estresses
e pressões psicológicas do meio acadêmico. Com isso, pretendeu-se também trazer, a essa
problemática, maneiras de prevenção e um olhar mais atento aos indivíduos que ingressam em
instituições de ensino, assim como valorizar o psicológico individual do acadêmico, em meio
as barreiras que enfrentaram até se formarem como profissionais da área da psicologia ou
entre outras áreas. As metodologias usadas neste trabalho foram as pesquisas de campo e
quantitativa, com intuito de coletar informações sobre a pressão psicológica em acadêmicos
de psicologia, pois há uma pequena quantidade de informações que basicamente não agregam
os motivos e fatores que influenciam certas patologias e doenças físicas e mentais nos
acadêmicos. Para tal, foram realizados entrevistas e questionário. Os resultados expressaram
uma alta quantidade de indivíduos no qual sofrem algum tipo especifico sofrimento mental na
proporção indicada pelo teste SRQ-20, entretanto os níveis de ansiedade e depressão se
mantiveram em uma proporção no que correspondem uma taxa de 60% do participantes se
enquadraram no nível moderado de ansiedade por sua vez 80% dos 72 participantes se
enquadraram no nível grave de depressão cujo coloca em evidencia uma preocupação em
relação aos acadêmicos e sua saúde mental. |
en_US |