dc.contributor.advisor |
Ribeiro, Marla Simone Bueno |
|
dc.contributor.advisor |
Botin, Andréia Alves |
|
dc.contributor.author |
Girardi, Bruna Paolla |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-12T13:47:19Z |
|
dc.date.available |
2023-09-12T13:47:19Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://104.207.146.252:8080/xmlui/handle/123456789/650 |
|
dc.description.resumo |
The present study showed that the methodology adopted by schools with early
childhood education from zero to seven years has been following a pattern in the teaching
modality, showing more and more wear and lack of inclusion of individuals. In this context,
the realization of the exploratory bibliographic study investigated the dimensions in the
teaching quality of Waldorf Education, created by the educator and philosopher Rudolf
Steiner, whose mission is to develop the individual prioritizing his personal characteristics
and following their rhythm. In addition to bringing the warmth of home within the teaching
environment, prioritizing education related to the environment and the materials taken from
it, bringing the possibility of creating a school environment with a more humanistic vision.
Within the teaching methodology of Waldorf Education, there is a direct link with the
architectural project, being extremely important to provide physical spaces that meet the
needs of the teaching process. Therefore, the research consists of presenting prerequisites of
the architectural environment that will contribute to the development of Waldorf Education,
bringing the value of architecture and the importance of a differentiated education for each
individual. |
En |
dc.subject |
Arquitetura |
en_US |
dc.subject |
Antroposofia |
en_US |
dc.subject |
Educação Infantil |
en_US |
dc.subject |
Pedagogia Waldorf |
en_US |
dc.subject |
Rudolf Steiner |
en_US |
dc.title |
Escola Infantil baseada na pedagogia Waldorf |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.description.abstract |
O presente estudo mostrou que a metodologia adotada pelas escolas com
educação infantil de dois a sete anos vem seguindo um padrão na modalidade de ensino,
mostrando cada vez mais desgastes e falta de inclusão dos indivíduos. Diante desse contexto,
a realização do estudo bibliográfico exploratório investigou as dimensões na qualidade de
ensino da Pedagogia Waldorf, criada pelo educador e filosofo Rudolf Steiner, que possui a
missão de desenvolver o indivíduo priorizando suas características pessoais e seguindo o
ritmo dos mesmos. Além de trazer o aconchego de casa dentro do ambiente de ensino,
priorizando a educação ligada ao meio ambiente e aos materiais retirados dele, trazendo a
possibilidade de criar um ambiente escolar com uma visão mais humanística. Dentro da
metodologia de ensino da Pedagogia Waldorf, existe uma ligação direta com o projeto
arquitetônico, sendo de extrema importância proporcionar espaços físicos que atendam às
necessidades do processo de ensino. Portanto a pesquisa consiste em apresentar prerequisitos do ambiente arquitetônico que venham contribuir para o desenvolvimento da
Pedagogia Waldorf, trazendo o valor da arquitetura e a importância de uma educação
diferenciada para cada indivíduo. |
en_US |