dc.contributor.advisor |
Martini, Árthur Galvão |
|
dc.contributor.author |
Fernandes, Suely Matos Pereira |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-27T22:45:43Z |
|
dc.date.available |
2024-03-27T22:45:43Z |
|
dc.date.issued |
2023-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://104.207.146.252:8080/xmlui/handle/123456789/753 |
|
dc.description.resumo |
The general objective of this study is defined in the understanding and reflections in analyzing
the possible Attention Deficit Hyperactivity Disorder in adult life. The methodology used in
the Course Completion Work II, as a proposal as a process of discussion and analysis,
permeated through a qualitative study, with a bibliographical approach, containing as a type of
research a reading review that uses the type of research: qualitative and non-descriptive
experimental. During the research development process, the data collection and analysis
strategy began with the search for data that would define such discussions over the last 10 years.
Regarding the result and discussion of the research, it will define the concepts and methods of
treatment of ADHD that have become extremely relevant over time, it is necessary to
characterize such disorder in its current conceptualization and also to enter the initial topic of
this work. Finally, it is concluded that ADHD can still be accompanied by comorbidities that
make life even more difficult for a person with ADHD. The correct diagnosis and treatment
allow greater family harmony, better social interactions and greater success in academic life.
With the advancement of knowledge, new treatments for ADHD have emerged. In addition to effective and safe medications, psychotherapeutic strategies have been developed with proven
efficacy. |
En |
dc.subject |
Adultos |
en_US |
dc.subject |
Diagnóstico |
en_US |
dc.subject |
TDAH |
en_US |
dc.title |
Transtorno de défict de atenção e hiperatividade em pessoas adultas: diagnósticos e características |
en_US |
dc.type |
Working Paper |
en_US |
dc.description.abstract |
O objetivo geral deste estudo está definido na compreensão e análise de quais são os possíveis
impactos do TADH na fase adulta. A metodologia utilizada no Trabalho de Conclusão de Curso
II tem como proposta e como processo de discussão a abordagem qualitativa, com base
bibliográfica, contendo como tipo de pesquisa de revisão de leitura que usa o tipo de pesquisa:
qualitativa e descritiva não experimental. Durante o processo de desenvolvimento da pesquisa,
a estratégia utilizada para análise foi por meio de busca de dados que definissem as discussões
nos últimos 10 anos. Com relação aos resultados e discussões da pesquisa, serão definidos os
conceitos e métodos de tratamento do TDAH que se tornaram extremamente relevantes ao
longo do tempo. É necessário caracterizar esse transtorno em sua conceituação atual e abordar
o tema inicial deste trabalho. Por fim, conclui-se que o TDAH pode estar associado à
morbidades que tornam a vida ainda mais desafiadora para as pessoas que o possuem. O
correto diagnóstico e tratamento proporcionam maior harmonia familiar, melhores interações
sociais e maior sucesso escolar. Com o avanço do conhecimento, surgiram novos tratamentos
para o TDAH. Além de medicamentos eficazes e seguros, estratégias psicoterapêuticas foram
desenvolvidas e comprovadamente eficazes. |
en_US |